Do czytania

  1. Zaczynamy od wskazówek dotyczących szukania odpowiedniego miejsca pracy dla siebie jako Scrum Mastera czy Team Leadera z nastawieniem na Agile. Zobaczcie sami. ⏩ How to Identify an Agile Organization as a Suitable Employer or Client (Part 1)
  2. Bardzo ciekawy pomysł ma sformalizowane podejście do „programowania szarańczowego” (biorę trademark na określenie!), a więc zajmowania się zadaniami przez grupę czy cały team i przeskakiwania do kolejnych rzeczy. ⏩ Swarm Programming with the Swarm Board
  3. Bardzo przydatne wskazówki o przygotowaniu szkoleń i zajęć dla podopiecznych, na podstawie tematyki game designu, ale pasuję też do innych branż. ⏩ Lessons Learned From Teaching Game Design
  4. Błędne podejścia do KPI i jak sobie z nimi poradzić. ⏩ Why KPIs Don’t Work; And How To Fix Them
  5. Dlaczego Waterfall to tylko czubek góry lodowej i z czym, tak naprawdę przyjedzie nam się zmierzyć w biznesie. ⏩ What is Taylorism, and why Waterfall is just the tip of the iceberg!
  6. ‘Saying NO to power’ to bardzo duże wyzwanie, ale każdy, kto chce prowadzić  zespoły jako lead, musi się tego nauczyć. Kilka wskazówek, jak sobie, z tym radzić. ⏩ Should Product Managers Say No?
  7. Jakiś czas temu wrzucałem w moich zestawieniach materiał o ogłaszaniu bankructwa backlogu. Tutaj podobne zagadnienie, jednak w stosunku do całej roadmapy produktu. ⏩ Declaring Roadmap Bankruptcy
  8. Całkiem ciekawa forma budowania w zespole ciągłego doskonalenia, poprzez zapisywanie tablicy czy “płótnie”. Podrzucam dwa materiały, albowiem dopiero po obu złapałem pełny obraz zagadnienia. ⏩ The Continuous Improvement Canvas + Awesome Team Learning
  9. Pamiętam, jak kiedyś tłumaczyłem zasadę dobierania historyjek do sprintu na metaforze Tetrisa. Teraz widzę, o jak wielu ryzykach nie pomyślałem. ⏩ The dangerous game of product backlog Tetris
  10. Siedem wskazówek do bycia bardziej przekonywającym i lepiej odebranym na spotkaniach/wypowiedziach online. Prosto od osoby przygotowującej mówców TED. ⏩ 7 Zoom mistakes you might still be making — and how to raise your video skills
  11. Dobre praktyki są dobre - prawda? Do czego może doprowadzić ślepe podążanie za dobrymi praktykami, które - często - wcale nie spełniają definicji takowych. ⏩ The Cult of Best Practice
  12. Pewnie każdy z nas używał wzorca dla określania statusów w formie sygnalizacji świetlnej. ⏩ Red-Yellow-Green Status Reports and Other Models – How They Should and Shouldn’t Be Used
  13. Powiedziałbym, że nie możesz również mówić o pracy w Scrumie, jeśli nie jesteś Agile, ale ten materiał dotyczy Lean - z czym się zgadzam oczywiście. ⏩ You Can’t be Lean Unless You’re Agile
  14. W tym roku Agile świętuje swoje 20 urodziny. Dokładnie dwadzieścia lat temu w Snowbird doszło do spotkania siedemnastu ekspertów branży, które zmieniło wytwarzanie oprogramowania i produktów. O szczegółach tego spotkania Jeff Sutherland. ⏩ How The Agile Manifesto Came To Be
  15. Agile nie jest dla każdego i choć o kilku sprawach kulturowych materiał nie wspomina, to i tak porusza kilka bardzo słusznych tematów. ⏩ Not Everyone Can Be Agile
  16. Jak powiedzieć ‘nie’ bez mówienia ‘nie’ ⏩ An Engineer’s Guide to Saying No

Do oglądania | słuchania

  1. Roman Pichler to bardzo znana osoba w środowisku Agile, która związana jest z ruchem niemalże od jego początku. Tutaj podrzucił ciekawe podsumowanie korzyści, jakie daje w zarządzaniu oraz wyzwania, które stały się bardziej widoczne. ⏩ How Agile Has Changed Product Management

Heheszek

Trochę w zestawieniu było o mówieniu ‘NIE’, a wiecie, że w Japonii mamy 38 sposobów na to? 😁

https://www.youtube.com/watch?v=_9T7QyakmmE