Do czytania
- Zaczynamy od wskazówek dotyczących szukania odpowiedniego miejsca pracy dla siebie jako Scrum Mastera czy Team Leadera z nastawieniem na Agile. Zobaczcie sami. ⏩ How to Identify an Agile Organization as a Suitable Employer or Client (Part 1)
- Bardzo ciekawy pomysł ma sformalizowane podejście do „programowania szarańczowego” (biorę trademark na określenie!), a więc zajmowania się zadaniami przez grupę czy cały team i przeskakiwania do kolejnych rzeczy. ⏩ Swarm Programming with the Swarm Board
- Bardzo przydatne wskazówki o przygotowaniu szkoleń i zajęć dla podopiecznych, na podstawie tematyki game designu, ale pasuję też do innych branż. ⏩ Lessons Learned From Teaching Game Design
- Błędne podejścia do KPI i jak sobie z nimi poradzić. ⏩ Why KPIs Don’t Work; And How To Fix Them
- Dlaczego Waterfall to tylko czubek góry lodowej i z czym, tak naprawdę przyjedzie nam się zmierzyć w biznesie. ⏩ What is Taylorism, and why Waterfall is just the tip of the iceberg!
- ‘Saying NO to power’ to bardzo duże wyzwanie, ale każdy, kto chce prowadzić zespoły jako lead, musi się tego nauczyć. Kilka wskazówek, jak sobie, z tym radzić. ⏩ Should Product Managers Say No?
- Jakiś czas temu wrzucałem w moich zestawieniach materiał o ogłaszaniu bankructwa backlogu. Tutaj podobne zagadnienie, jednak w stosunku do całej roadmapy produktu. ⏩ Declaring Roadmap Bankruptcy
- Całkiem ciekawa forma budowania w zespole ciągłego doskonalenia, poprzez zapisywanie tablicy czy “płótnie”. Podrzucam dwa materiały, albowiem dopiero po obu złapałem pełny obraz zagadnienia. ⏩ The Continuous Improvement Canvas + Awesome Team Learning
- Pamiętam, jak kiedyś tłumaczyłem zasadę dobierania historyjek do sprintu na metaforze Tetrisa. Teraz widzę, o jak wielu ryzykach nie pomyślałem. ⏩ The dangerous game of product backlog Tetris
- Siedem wskazówek do bycia bardziej przekonywającym i lepiej odebranym na spotkaniach/wypowiedziach online. Prosto od osoby przygotowującej mówców TED. ⏩ 7 Zoom mistakes you might still be making — and how to raise your video skills
- Dobre praktyki są dobre - prawda? Do czego może doprowadzić ślepe podążanie za dobrymi praktykami, które - często - wcale nie spełniają definicji takowych. ⏩ The Cult of Best Practice
- Pewnie każdy z nas używał wzorca dla określania statusów w formie sygnalizacji świetlnej. ⏩ Red-Yellow-Green Status Reports and Other Models – How They Should and Shouldn’t Be Used
- Powiedziałbym, że nie możesz również mówić o pracy w Scrumie, jeśli nie jesteś Agile, ale ten materiał dotyczy Lean - z czym się zgadzam oczywiście. ⏩ You Can’t be Lean Unless You’re Agile
- W tym roku Agile świętuje swoje 20 urodziny. Dokładnie dwadzieścia lat temu w Snowbird doszło do spotkania siedemnastu ekspertów branży, które zmieniło wytwarzanie oprogramowania i produktów. O szczegółach tego spotkania Jeff Sutherland. ⏩ How The Agile Manifesto Came To Be
- Agile nie jest dla każdego i choć o kilku sprawach kulturowych materiał nie wspomina, to i tak porusza kilka bardzo słusznych tematów. ⏩ Not Everyone Can Be Agile
- Jak powiedzieć ‘nie’ bez mówienia ‘nie’ ⏩ An Engineer’s Guide to Saying No
Do oglądania | słuchania
- Roman Pichler to bardzo znana osoba w środowisku Agile, która związana jest z ruchem niemalże od jego początku. Tutaj podrzucił ciekawe podsumowanie korzyści, jakie daje w zarządzaniu oraz wyzwania, które stały się bardziej widoczne. ⏩ How Agile Has Changed Product Management
Heheszek
Trochę w zestawieniu było o mówieniu ‘NIE’, a wiecie, że w Japonii mamy 38 sposobów na to? 😁
https://www.youtube.com/watch?v=_9T7QyakmmE