Do czytania

  1. Materiał podobny od moich mitów, który listuje zwroty, które często można usłyszeć w zespołach, próbujących wprowadzić proces scrumowy do swojej pracy. ⏩ 9 Common Phrases Heard In A Scrum Team
  2. Kolejny artykuł z cyklu materiałów obalających gloryfikowanie modelu Spotify, jako produkt do zaaplikowania 1:1 w swojej organizacji/projekcie - na litość boską nie róbcie tak! ⏩ “Spotify Model” – 10 lessons in transplantology
  3. Fajne wprowadzenie w podstawy Agile. Czym jest, czym nie jest i jak ma się Agile do Waterfalla. Wersja pisana. ⏩ Coach Takeshi’s Agile 101
  4. Bardzo dobre pytanie i próba odpowiedzi, na temat pracy i zmieniania postrzegania rzeczywistości w projekcie. ⏩ How Should Agile Teams Deal with Leaders Who Won’t Listen? (Guest Post)
  5. Czytając artykuł przez pocket byłem zdziwiony, że mowa jest jedynie o trzech, a nie pięciu nawykach Design Thinking. Dopiero wersja pełna pokazała ostatnie dwa. Warto było zajrzeć chociażby dla tego cytatu: “When the design is 20% done, you can tell people they are climbing the wrong mountain. When it’s 80% done, you can critique their style: fonts, language, color, etc.”Five Habits of Design Thinking
  6. W Scrum Guide, słowo metryka nie występuje ani razu - fakt. Natomiast nie oznacza to, że o nich nie mówi. Wystarczy tylko się wczytać. ⏩ Metrics and Scrum — DocOnDev
  7. Kroniki z przegranej walki, z SAFem - chwila ciszy dla poległych i czytamy. ⏩ Why we Fought SAFe and how we Lost, by Stephen Culligan
  8. W jaki sposób wykorzystać narzędzie story mappingu do odnalezienia swojego produktu. ⏩ User Story Mapping for Domain Discovery
  9. O smutnej prawdzie, która pojawia się w każdym projekcie. Pewnie słyszeliście to nie raz: “trzeba do tego kogoś dopisać, bo zniknie odpowiedzialność”. Niestety, ale nie lubimy “rozmytej odpowiedzialności”. ⏩ We love individual responsibility more than we would admit
  10. Sprawozdanie ze zdalnej sesji planowania strategicznego. Wskazówki dla prowadzenia podobnych spotkań online. ⏩ TL; DR: Results of a Virtual Strategy Session for Scrum Masters Regarding Remote Work
  11. Medi Madelen Gwosdz podsumowała dyskusję, która zrodziła się na stackoverflow, a dotyczyła negatywnych skutków pracy w Scrumie dla inżynierów - hamowaniu ich potencjału i rozwoju. Bardzo ciekawe i pozwala poznać punkt widzenia frameworka wśród inżynierów. ⏩ Does scrum ruin great engineers or are you doing it wrong?
  12. Z OKR nie pracowałem w swoich projektach. Stosowałem inne, mniej formalne sposoby śledzenia realizacji celów. OKR zawsze wydawał mi się czymś bardzo skomplikowanym, ciężkim i “staro-menedżmentowym”, a wcale tak nie jest, jak się okazuje. ⏩ The Goal Fits the Team
  13. Czym są zespoły ficzerowe i komponentowe, oraz jakie niosą za sobą korzyści i zagrożenia? ⏩ Are Feature Teams or Component Teams Right for Your Product?
  14. Wskazówki, które wskażą nam, że nasze retrospektywy mają dobrą jakość, idąc w odpowiednim kierunku czy spełniają cele spotkania. Może sobie zbudować z tego czeklistę dla siebie, śledzić i korygować. ⏩ A Spotter’s Guide To Good Retrospectives
  15. Kojarzycie Bartka Michalskiego? Nie? Trudno. Jednak mimo wszystko powinniście zajrzeć do jego tekstu o motywacji zewnętrznej i…kobrach. ⏩ Motywacja zewnętrzna – Dlaczego złoto nie rozwiąże każdego Twojego problemu z motywacją?ž
  16. Materiał, który bardzo dobrze oddaje moje nastawienie i opinie, wobec ruchu #noestimates, a także ładnie opisuje, po co nam (i innym) estyamcje. ⏩ “No Estimates” is not the (only) Answer or: Moving towards Predictability
  17. Mówi się, że ludzie nie potrafią przewidywać przyszłości, skoro nawet pogody nie potrafimy przewidzieć, a jednak prognozę pogody w TV widzimy. O prawdopodobieństwie i estymatach. ⏩ Create Faster and More Accurate Forecasts using Probabilities
  18. Uwielbiam, gdy świat gier przenika się z IT - tutaj przykład prowadzenia szkolenia z frameworka Scrum w Minecrafcie. ⏩ Can virtual Scrum training help a non-IT team learn about Scrum? or, Can an R&D team benefit from Scrum?
  19. Okoliczności, jakie nas wszystkich wzięły znienacka wymagają diametralnych zmian w kulturze organizacji, aby mieć szanse na produktywności i sukces - oprzeć się na zaufaniu i oddaniu odpowiedzialności zespołom. ⏩ Work Is F*cked, It’s High Time We Fix It
  20. Uwielbiam, gdy świat gier przenika się z IT - tutaj przykład prowadzenia szkolenia z frameworka Scrum w Minecrafcie. ⏩ Can virtual Scrum training help a non-IT team learn about Scrum? or, Can an R&D team benefit from Scrum?
  21. Ciekawy przykład kolaboracji zespołu developerskiego i UX, zobrazowany na fajnym diagramie - pokazuje, jak zespoły się przenikają i rozchodzą na chwilę. ⏩ TBM 28/53: Developer & Designer Collaboration (in the Real World)
  22. Znacie japońskie słowo Ikigai? O motywacji i “sensie wstawania rano z łóżka”. ⏩ Ikigai – a formula for successful agile team leadership
  23. A czy twój zespół jest Agile czy Sredżajl (tak mowił mój znajomy)? Pięć wskazówek, które są jasnym sygnałem, że przed tobą dużo do zrobienia. ⏩ Is your team Agile or Fragile?

Do oglądania | słuchania

  1. Fajne wprowadzenie w podstawy Agile. Czym jest, czym nie jest i jak ma się Agile do Waterfalla. Wersja video. ⏩ Coach Takeshi’s Agile 101

Heheszek

https://twitter.com/dabit3/status/1280545282032271361